Leverans & Returpolicy

Leveransinformation

Vi strävar efter att leverera dina produkter så snabbt och effektivt som möjligt. Här är information om våra leveranstider:

  • Infravärme och Glasräcken: Leveranstid är normalt 2–4 veckor från beställningstillfället.

  • Pergola, Markiser och Parasoller: Leveranstid är cirka 4 veckor, men under högsäsong (maj–augusti) kan leveranstiden vara upp till 6 veckor.

Vi kommer att hålla dig uppdaterad om statusen för din beställning, och du får en bekräftelse på när din produkt skickas.

Fraktkostnader

Fraktkostnader beror på produktens vikt, storlek och destination. Fraktkostnaden kommer att beräknas och visas vid kassan innan du slutför din beställning. Vi erbjuder både standard- och expressfrakt, där expressfrakt kan innebära högre kostnader.

Retur- och Ångerrätt

Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att produkten är i sitt ursprungliga skick och förpackning.

Undantag från ångerrätt: Eftersom våra produkter är skräddarsydda på beställning, gäller inte ångerrätt för dessa produkter. Detta innebär att du inte har rätt att ångra ditt köp av produkter som produceras eller anpassas enligt dina specifikationer.

Hur du gör en retur: För produkter som omfattas av ångerrätten (icke-skräddarsydda produkter), vänligen kontakta oss på order@solguard.se för att påbörja returprocessen. Vi kommer att ge dig vidare instruktioner om hur du returnerar din vara.

Återbetalning: Vid godkänd retur sker återbetalning till samma betalningsmetod som användes vid köpet. Återbetalningen behandlas så snart vi mottagit och godkänt din retur.

För mer information eller om du har några frågor om vår leverans & returpolicy, vänligen kontakta oss:

Solguard / Mulo Design AB
Silverviksgatan 2, 213 74 Malmö, Sverige
E-post: order@solguard.se
Telefon: 0709-554 664

Rulla till toppen